Oktatók, terapeuták

Anikó

Közel két évtizede gyakorlom a jógát napi rendszerességgel. Összetart mind fizikailag, mind lelkileg, segített túljutni az életem nehéz időszakain. Harcművésznél kezdtem a gyakorlást, így a kihívásokhoz hozzászoktam. Ennek jegyében belekóstoltam a vinyasába, és a shadow jogába is, ám végül a Himalájai Tradíció elmélyült, befelé figyelő metódusa tette rám a legnagyobb hatást. Tudom, hogy erre van igazán szükségem, az elme lecsendesítésére, a légzés tudatos irányítására, a testi folyamatok mély átélésére, a jelenben levésre.

15 éve körtáncolok, és évek óta tanítom is. A körben táncolás óriási erő. A zenéken és táncokon keresztül üzennek nekünk a különböző népek. Megtanítanak arra, hogy lehetnek a ritmusok és mozdulatok mások, de akkor is egyek vagyunk.

 
Ilon

Rendszerszervezőként a mindennapi stressz és az ülőmunka hatásainak ellensúlyozására kezdtem el több mint 30 éve jógázni és pilatesezni.

A sok év tapasztalatát szeretném átadni azoknak, akik résztvesznek az óráimon.Fontosnak tartom a "megérkezést”, a gyakorlás során a légzés és a mozdulatok összhangját, az ászanák, gyakorlatok pontos kivitelezését.

Az óráimon NMPT elemeket is használok kiegészítésként.

Tanulmányaim:

2008-ban végeztem el a jógaoktatói tanfolyamot, amely segédeszközös jógaoktatói végzettséget adott, valamint a Pilates oktatói tanfolyamot is, majd 2010-ben VinyaszaYoga Flow oktatói továbbképzésen vettem részt. Az oktatói képzéseken kívül workshopokon igyekeztem elmélyíteni a tudásomat.

Az órákon egyre több gerinc és mozgásrendszeri problémákkal küszködő ember vesz részt, ezért tartottam fontosnak, hogy ebben az irányban is megfelelő ismeretekre tegyek szert. Bene Máté Gerincakadémiáján végeztem el a továbbképzéseket és az NMPT instruktor képzést.

Szeretettel várok mindenkit egyéni és csoportos óráimon.

 
Kozák Krisztina

Olvastam egyszer egy könyvet, melynek főhőse varázslatos kalandokat élt át a távoli India egyik ashramjában. Bárcsak velem is történne ilyesmi, gondoltam. Az is eszembe jutott, hogy egy amerikai íróval egy regényben bármi megtörténhet. Aztán egyszer csak ott találtam magam Szvámi Véda lábai előtt, egy Gangesz parti ashramban, hasonló élményekkel, és minden addigi kérdésemre választ kaptam. Azt nem tudom, mi irányítja az életünket. Azt viszont tudom, hogy a jógával dolgom van. Megtanított erőt meríteni, egészségesnek maradni, regenerálódni, harmóniába kerülni. A jóga különféle testi, lelki, mentális gyakorlatok összessége adott filozófia mentén.

A jóga testtartásait arra találták ki, hogy szisztematikusan átdolgozzák a test részeit, így az ember visszaemeli tudatosságába az izmokat és ízületeket, amelyek „elfelejtődtek”. A keringés növekedésével a test különböző részeiben, és egy természetes, áramló testkép visszaállításával a tudatban, az egész rendszerben helyre állítható az energia áramlása.

A gyakorlatok a test tökéletességéhez és a tudat békéjéhez vezetnek. Amikor a test megnyugszik, a tudat is békéssé válik. De nem szükséges túl sok elmélettel megzavarni magunkat ahhoz, hogy élvezni tudjuk a gyakorlatok jótékony hatásait.
Óráimon célom, hogy az egészségesség ösvényére lépjünk, s feltöltődve távozzunk. Az sem baj, ha egyéb, különleges tapasztalás birtokosai leszünk. Mert a személyes élmény a legfontosabb.
A Himalajai tradícióhoz tartozom, mestereim: Dr Daubner Béla, AshutoshSharma, Stoma Parker, SzvámiPrashaant
Kriszta

 
Orsi

2006 őszén egyik barátnőm hívott el jógázni Mika Ildihez. "Én nem tudom mi ez, de jó nagyon..." Ott ragadtam. És a jóga bőkezűen osztotta aranyát: nyugalmat, derűt, egyensúlyt, erőt.

2009-ben elvégeztem a Mandala Jógastúdió és az IWI oktatóképzését. Mozgásformák jönnek-mennek, de a jóga egy olyan tökélyre fejlesztett mozgásrendszer, amely nemcsak az egészség megőrzését szolgálja, hanem a testen keresztül a tudatra is hat. Ennél semmi nem adhat többet.

A gerincjóga a hatha jóga ászanái közül válogat, középpontba helyezve a klasszikus nyak, váll, hát és derék átmozgatását. Bármikor bekapcsolódhatsz, tekintet nélkül nemre, korra.

Az óráimat alapos bemelegítéssel kezdjük, majd kb. egy órán át végezzük az ászanákat. Oldjuk a blokkokat, erősítjük az izomzatot, áramoltatjuk az energiát Magunkban és egymás között.

A befejezést jelentő relaxáció ugyanolyan fontos része a gyakorlásnak, mint bármelyik póz.

Várlak szeretettel csütörtökön.

 
Takács-Bablena Eszter

Az első ashtangavinyásza jógaórámról (teljes első sorozat) úgy távoztam, hogy tudtam, ez vagyok én. Mindez 2012-ben történt és Pórffy Csaba vezette az órát. Azóta is Csabi az első számú vezető a jógagyakorlásomban. Nála végeztem az első oktatóképzésemet is. Sok-sok órán vettem részt (mind vezetett, mind mysore stílusban), sok saját gyakorlás áll mögöttem, és számos ashtanga órát is vezettem már. Most azonban újrakezdő jógagyakorló vagyok.?Született két csodálatos gyermekem, így kerültem közel a kismama, a babás és a gyermekjóga órákhoz, de amint tudtam mindig visszatértem az ashtangához.

Hogy miért pont az ashtanga?

Számomra a kötöttsége biztonságot ad, a dinamizmusa szárnyakat, a légzése nyugalmat és erőt, az ászanák rugalmasságot, a dristi (tekintet vezetése) szabályt / keretet, a bandhák (energiazárak / zsilipek) a megőrzés lehetőségét.

Végzettségeim:

- (francia nyelv- és irodalom szakos tanár - 2007)
- ashtangavinyasayogateacher / 2015 - Pórffy Csaba, aKözpont
- kismama és baba mama jógaoktató / 2016 - Kotroczó Anikó, Sarasvati
- gyermekjóga oktató / 2019 - Csíki Mariann, Asram